Seminari a.a. 2017/2018

- Seminario sul tema "The programming of the European Development Fund as instrument for development cooperation" di Martina Nuti (International Aid/Cooperation Officer, European Commission)

- Seminario sul tema "Global and regional Distribution of Power after the Cold War-a Powermetric Approach" Prof. Miroslaw Sulek (University of Warsaw)

- Seminario sul tema "Greener pastures? The Common Agricultural Policy: from Flagship Policy to a Reformed CAP" di Carine Germond (University Trondheim - Norway)

- Seminario sul tema "Indignation, Ideologies and Armed Mobilization" di Andrea Ruggeri (University of Oxford)

- Seminario sul tema "Interests, Norms, and Suport for the Provision of Global Public Goods: The Case of Climate Cooperation" di Federica Genovese (University of Essex)

- Seminario sul tema "How Migration Policies Moderate the Diffusion of Terrorism" di Vincenzo Bove (University of Warwick)

- Seminario sul tema "Popular Support for the EU and Increasing Euroscepticism" di Cyrille Thiébaut (Max Weber Fellow, SPS - European University Institute)

- Seminario sul tema "Power and Democracy in Europe: The Long Road towards a European Union that Delivers" di Monica Frassoni (European Green Party Co-chair)

- Seminario sul tema "Le relazioni transatlantiche dopo la fine della guerra fredda" di Antonio Varsori (Università di Padova)

- Seminario sul tema "Non State actors in a global political perspective" di Matteo Albanese (Universidade de Lisboa, ICS Department, Post-Doc)

- Seminario sul tema "Post-colonial state in the Indian Subcontinent: Multiple Citizenships, National Belonging and Collective Violence" di Tommaso Bobbio (University of Turin, post-doc Fellow in History)

- Seminario sul tema Slavery and Slave Trade in Mediterranean and Indian Ocean (16th-19th Centuries) di Giulia Bonazza (EUI Max Weber Fellow)